Kicsit előre szaladunk a vállalkozóvá válásod folyamatában, de nagyon fontos már az elején megértened, hogy ez az egész egy türelemjáték.

  A népesség 2,5%-a számít újítónak, 13,5%-a korai elfogadónak, majd jön a 34% korai többség, a 34% késői többség, a maradék 16% meg egyszerűen lusta.

  Mi mindannyian más-más csoportba tartozunk, sőt, ahogy öregszünk, változunk magunk is. Viszont egy dolog egyértelmű: ha sikert akarsz elérni a tömegpiacon, esélyed sincs, amíg nem éred el az áttörési pontot. Onnantól kezdve működik a dolog, s lesz a vállalkozásod előbb-utóbb önjáró – azaz akkor is termeli a pénzt, ha Te mondjuk a családoddal nyaralsz. S hidd el nekem, ennél jobb érzés nincs is! De ezt az áttörést nem tudod elérni pár hét alatt.

  Ha vállalkozásba kezdesz, rendkívül büszke leszel majd magadra, mikor a konverziód 8-10% körüli értéket mutat, azaz 100 érdeklődőből 8-10 vásárol is. Sajnos manapság már sok marketinges is jó eredménynek könyveli el ezt az értéket. A baj csak az, hogy 8-10%-ot bármikor találsz.  Mindig lesz ennyi ember, aki „csak úgy” megveszi a terméked, szolgáltatásod.

  Igazi esélyed onnantól van, ha a korai többség is vásárol tőled – akik viszont nem fognak addig, amíg az újítók és a korai elfogadók nem teszik ezt meg. Azaz amíg nincs meg a minimum 16%-os konverziód, magyarán amíg nem vásárolnak tőled az újítók és a korai elfogadók, addig igazából esélyed sincs igazán sikeresnek lenni.

  Ezt régen úgy mondták: szájhagyomány.

  Manapság elfogadási modell a neve.

  Jó hír viszont, hogy az áttörésed biztosító újítók és a korai elfogadók jól érzik magukat, ha a „szívükre, megérzésükre hallgatva” vásárolhatnak szolgáltatást, terméket. De ami még jobb hír: akkor érzik magukat igazán jól, ha közben a hitük vezérli őket!

  Ezek azok az emberek, akik három napig állnak sorban az új iPhone-ért, miközben csak pár napot kéne várniuk, hogy besétáljanak a boltba, s leemeljék a polcról. Elsők akarnak lenni – de nem menőzésből, hanem mert hisznek abban, hogy ez a jövő és részesei akarnak lenni minél előbb.

  Maguk miatt veszik meg.

  Az emberek nem azt veszik meg, amit csinálsz, hanem azért, amiért csinálod! Ha elkezdesz vállalkozni, egyszerűen csak két feladatod lesz: egyik, hogy megmutatod másoknak, Te miben hiszel.

  A másik tartóoszlopod, hogy kitartasz az álmaid mellett – s ezért került ilyen előre az elfogadási modell fogalma – mert bizony, nagyjából 3 év(!) kell, hogy ne csak látszólag, hanem valóban betörj a piacra. S ha ezt nem fogadod el, még nem értél meg rá.

  Egyszer fent, egyszer lent. Ilyen ez a vállalkozósdi.

  A valóság bizony nem egy egyenes, felfelé ívelő vonal. A valóság görbe, a valóság tele van mélypontokkal még akkor is, ha Te jól csinálsz mindent.

  Ha viszont kitartasz, célba érsz.

  Az értékesítés egy türelemjáték. S okkal az értékesítést szót használjuk, nem az eladást: ha csak eladni akarsz, akkor egy leszel a sokból. Ha értéket adsz, első leszel a sokból.

  Idő kell ahhoz, hogy megbízzon benned annyira, hogy megadja az adatait, mondjuk feliratkozás formájában egy hírlevélre. Utána idő kell, hogy szimpatikus legyél annyira, hogy vásároljon Tőled.

  És vajon mi kell utána, hogy visszatérő ügyfél legyen, hűséges vásárló, aki kitart melletted és nem az áradat nézi?

  Idő? Hát persze, hogy… nem. Ez már nem idő kérdése lesz. Hanem a hozzáállásodé.

  Adj többet a vásárlónak, mint amiért fizetett!

  Mindenki csak addig törődik a vevőivel, amíg azok kifizetik a számlát. S a vevőknek ebből nagyon elegük van. S aki itt kitűnik a szürke átlagból, az lesz sikeres.

  Mi lenne, ha miután megvette a terméked, szolgáltatásod, pár nappal, héttel később megkérdeznéd tőle, elégedett-e? Mi lenne, ha miután megvette a terméked, szolgáltatásod, pár nappal, héttel később adnál neki még valamit? Elég egy viszonylag alacsony értékű dolog – de a vevődben azonnal az az üzenet marad meg, hogy kapott valamit, amiért nem fizetett. Kapott valamit, mert nem csak addig volt fontos, amíg csilingelt a kassza.

  Mi lenne, ha egy árajánlat-kérésre azonnal válaszolnál, nem napokkal később?

  Mi lenne, hogy ha valami problémája vagy a termékeddel, szolgáltatásoddal, akkor perceken belül segítőkészen válaszolnál az üzenetére?

  Ezekért az apróságokért ezért először hálás lesz, aztán szeretni fog, aztán pedig hűséges vevőd. Sima pszichológia. S ez mint látod, nem idő, hanem hozzáállás kérdése. Ha jó élmény Nálad vásárolni, akkor sorban fognak állni Nálad!

  Ez az egyik, ha nem az egyetlen trükkje annak, hogyan rövidítsd le az utad a siker felé.

 

  Felkészültél? Vállalod, hogy a sikeres vállalkozásért hajlandó vagy tanulni, majd az elméleti dolgokat a valóságban is megvalósítani? Ha igen, ez a Te blogod!